logo
Vi är en content-byrå specialiserad på digitala och sociala kanaler och rörlig bild. Det betyder att vi marknadsför företag med hjälp av riktigt bra journalistik som når målgruppen där den finns. Grunden är kreativt, trovärdigt och engagerande innehåll. Vilken är din story?

Besök: Wallingatan 30, Stockholm
Post: Box 1062, 101 39 Stockholm
Mejl: hej@starlings.se
Telefon: +46 (0) 70 860 90 66

Starlings | Nyheter
Starlings – vi kan content marketing
content, marketing, webb, webb-tv, redaktionell, kommunikation
10
page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,page,page-id-10,ajax_fade,page_not_loaded,,select-theme-ver-3.2.3,menu-animation-underline-bottom,side_area_over_content,wpb-js-composer js-comp-ver-4.12,vc_responsive

7 juli 2017

Vem bryr sig om vi är i Almedalen?

Också vi åkte till Almedalen. För att spana efter innehåll till Vardagspuls.se på uppdrag av vår kund Arla. Men vad gör en feature-sajt om träning, mat och hälsa på politikerveckan i Almedalen? En content marketing-sajt dessutom? Och är det någon som bryr sig?

Läs mer

30 juni 2017

Att ”göra tidning” är ingen enmans-show

Hemligheten om varför content marketing fungerar så bra? För att det är en marknadsföringsform som spelar enligt samma regler som traditionell media. Men vad betyder då det?

Läs mer

16 februari 2017

Starlings går ihop med Orbit Media

Nu går Starlings ihop med produktionsbolaget OrbitMedia. Det betyder att vi vid sidan av digital content marketing kan erbjuda våra kunder högkvalitativa tv-produktioner av olika format.

Läs mer

5 december 2016

Har man kul på jobbet blir jobbet bra

För några veckor sedan satt vi hos en ny kund och fick frågan om vår företagskultur. Hur skulle vi beskriva den? Det fick oss att tänka till. Och det här är vad vi landade i.

Läs mer

9 oktober 2016

Därför fungerar det så bra med film

Att kommunicera med film blir allt viktigare. Men utifrån ditt behov, finns det många varianter på rörlig bild. Här går vi igenom olika typer – och berättar varför det är så viktigt.

Se filmen om film

23 augusti 2016

Vardagspuls vinner prestigepris i USA

Arlas hälsosatsning Vardagspuls vinner som enda svenska bidrag pris vid världens största content marketing-tävling – Content Marketing Awards i USA.

Läs mer

17 augusti 2016

Vi växer och flyttar till nya lokaler

Vi lämnar Nytorget och Söder för större lokaler i Vasastan. Kom förbi på en fika!

Läs mer

1 juni 2016

Vardagspuls vann stort i Swedish Content Awards

Igår var det så dags för den årliga utdelningen av Swedish Content Awards – till årets bästa content marketing-kampanjer. Och vi vann!

Läs mer

15 maj 2015

Om traditionell reklam vs innehålldriven

Sedan en tid tillbaka pratas det en hel del om reklamtrötthet. Vad är det – och varför då?

Läs mer

28 januari 2015

Innehållet lever sitt eget liv när det är delat

Innehåll är som en valuta. Som blir ännu mer värdefull ju oftare den delas.

Läs mer

28 januari 2015

Men hur vet jag att det verkligen funkar?

Den frågan får vi ofta. Vid sidan av: ”Hur mycket konverterar det här?”.

Läs mer