31 augusti 2017

Vardagspuls nominerat till Svenska Designpriset

Förra året vann Arlas content-satsning Vardagspuls det finaste priset i Swedish Content Awards – best B2C overall. Nu håller vi tummarna för att det blir ett fint pris också 2017.
Vardagspuls.se är nämligen nominerat till Svenska Designpriset!

[qbutton size=”small” style=”white” target=”_self” font_weight=”” text=”Läs mer – och rösta!” link=”http://starlings.se/vardagspuls-nominerat-till-svenska-designpriset/”]

7 juli 2017

Vem bryr sig om vi är i Almedalen?

Också vi åkte till Almedalen. För att spana efter innehåll till Vardagspuls.se på uppdrag av vår kund Arla. Men vad gör en feature-sajt om träning, mat och hälsa på politikerveckan i Almedalen? En content marketing-sajt dessutom? Och är det någon som bryr sig?

[qbutton size=”small” style=”white” target=”_self” font_weight=”” text=”Läs mer” link=”http://starlings.se/vad-gor-en-content-marketing-halsosajt-pa-almedalsveckan-och-vem-bryr-sig”]

30 juni 2017

Att ”göra tidning” är ingen enmans-show

Hemligheten om varför content marketing fungerar så bra? För att det är en marknadsföringsform som spelar enligt samma regler som traditionell media. Men vad betyder då det?

[qbutton size=”small” style=”white” target=”_self” font_weight=”” text=”Läs mer” link=”http://starlings.se/att-gora-tidning-ar-ingen-enmans-show/”]

16 februari 2017

Starlings går ihop med Orbit Media

Nu går Starlings ihop med produktionsbolaget OrbitMedia. Det betyder att vi vid sidan av digital content marketing kan erbjuda våra kunder högkvalitativa tv-produktioner av olika format.

[qbutton size=”small” style=”white” target=”_self” font_weight=”” text=”Läs mer” link=”http://starlings.se/starlings-forvarvar-orbit-media/”]

5 december 2016

Har man kul på jobbet blir jobbet bra

För några veckor sedan satt vi hos en ny kund och fick frågan om vår företagskultur. Hur skulle vi beskriva den? Det fick oss att tänka till. Och det här är vad vi landade i.

[qbutton size=”small” style=”white” target=”_self” font_weight=”” text=”Läs mer” link=”http://starlings.se/2430-2/”]

9 oktober 2016

Därför fungerar det så bra med film

Att kommunicera med film blir allt viktigare. Men utifrån ditt behov, finns det många varianter på rörlig bild. Här går vi igenom olika typer – och berättar varför det är så viktigt.

[qbutton size=”small” style=”white” target=”_self” font_weight=”” text=”Se filmen om film” link=”http://starlings.se/portfolio_page/film”]

23 augusti 2016

Vardagspuls vinner prestigepris i USA

Arlas hälsosatsning Vardagspuls vinner som enda svenska bidrag pris vid världens största content marketing-tävling – Content Marketing Awards i USA.

[qbutton size=”small” style=”white” target=”_self” font_weight=”” text=”Läs mer” link=”http://starlings.se/vardagspuls-vinner-prestigefyllt-pris-i-usa”]

17 augusti 2016

Vi växer och flyttar till nya lokaler

Vi lämnar Nytorget och Söder för större lokaler i Vasastan. Kom förbi på en fika!

[qbutton size=”small” style=”white” target=”_self” font_weight=”” text=”Läs mer” link=”http://starlings.se/vi-flyttar-till-nya-lokaler/”]

1 juni 2016

Vardagspuls vann stort i Swedish Content Awards

Igår var det så dags för den årliga utdelningen av Swedish Content Awards – till årets bästa content marketing-kampanjer. Och vi vann!

[qbutton size=”small” style=”white” target=”_self” font_weight=”” text=”Läs mer” link=”http://starlings.se/vardagspuls-vann-stort-i-swedish-content-awards/”]

15 maj 2015

Om traditionell reklam vs innehålldriven

Sedan en tid tillbaka pratas det en hel del om reklamtrötthet. Vad är det – och varför då?

[qbutton size=”small” style=”white” target=”_self” font_weight=”” text=”Läs mer” link=”http://starlings.se/traditionell-reklam-vs-innehallsdriven/”]

28 januari 2015

Innehållet lever sitt eget liv när det är delat

Innehåll är som en valuta. Som blir ännu mer värdefull ju oftare den delas.

[qbutton size=”small” style=”white” target=”_self” font_weight=”” text=”Läs mer” link=”http://starlings.se/innehallet-lever-sitt-eget-liv-efter-publicering/”]

28 januari 2015

Men hur vet jag att det verkligen funkar?

Den frågan får vi ofta. Vid sidan av: ”Hur mycket konverterar det här?”.

[qbutton size=”small” style=”white” target=”_self” font_weight=”” text=”Läs mer” link=”http://starlings.se/men-hur-vet-jag-att-det-funkar/”]