Vi producerade filmen – tillsammans hejar vi fram Sverige i VM!

VM-tider och fotbollsfeber — och vilka kan vara bättre på att förmedla en sommarlåt än Gyllene Tider?
Och vi på Starlings fick det ärofyllda uppdraget att producera musikvideon. Hurra!

Ett ovanligt uppdrag, kanske inte vad vi vanligtvis producerar när det gäller film och video. Men om vi någon gång skulle göra en musikvideo så var det här det rätta tillfället – Fotbolls-VM och Gyllene Tider. Dessutom med en underliggande berättelse som bygger på storytelling. Kan det bli bättre? Det tycker i alla fall inte vi.

Stort tack till alla som ställde upp och jobbade med den här produktionen. Många jobbade för att se Sverige vinna i VM. För det vet ni väl? Vi är bäst när det gäller!

Andreas Bergius, producent

Patrik Dunard på byrån DGA skrev ett toppenmanus och inspelningen ägde rum under ett par dagar i maj i Stockholms skärgård.
Genom filmen ser vi en kärlekshistoria utvecklas mellan två unga personer och här och där dyker bandmedlemmarna upp i korta sekvenser. Några små överraskningar är med, som en flirt med Gyllene Tiders gamla låtar och även Per Gessles senare musik. Kan du hitta dem?
Våra två unga skådespelare visade sig vara riktiga stjärnor och gav allt genom hela produktionen.

Låten “Vi är bäst när det gäller” skrevs och framförs av Linnea Henriksson tillsammans med Gyllene Tider

Fler inlägg

Posted by Starlings | 12 september, 2019
Kan content marketing vara journalistik – på riktigt?
Kan redaktionell marknadsföring och fri journalistik vara samma sak? Och tjänar någon i längden på att de två blir allt svårare att skilja på? Nio av tio personer kan inte...
Att välja mellan prisvinnande byråer är inte alltid lätt!
Posted by Starlings | 22 augusti, 2019
Är prisvinnande kampanjer mer lönsamma?
Vilken byrå är bäst för kunden egentligen? Vi reder ut. Säljer du varor eller tjänster? Letar du efter den byrå som på bästa sätt kan kommunicera vad ditt företag erbjuder...
Posted by Starlings | 30 juni, 2018
Därför ska du tänka som en journalist
Vad är hemligheten bakom framgångsrik content marketing? Och vad innebär det egentligen att jobba som en redaktion Starlings vd Kajsa ger sin syn på saken. Mitt första jobb var som...