Affärsvärlden Motor

Vår motorsajt blev mest läst på afv.se

01

Uppdrag

Talentum Media och tidningen Affärsvärlden ville utveckla ett nytt innehållssegment under afv.se. Vårt förslag blev att göra en satsning på motorjournalistik – afv.se/motor.

Vi utvecklade konceptet, tog fram en redaktionell plan och producerade därefter innehåll och artiklar löpande. Innehållet blev snabbt bland det mest lästa på afv.se. Parallellt producerade vi också innehåll till tidningen Platinum.

02

Team

Vad vi har gjort:
Konceptutveckling webb, grafisk design, löpande innehållsproduktion och paketering.

Uppdragsgivare: Talentum Media/Affärsvärlden
Koncept och produktion, Starlings: Kajsa Ericson, Linda Karlsson.
Vill du veta mer? Kontakta kajsa.ericson@starlings.se

Ur konceptbeskrivningen

Tonaliteten på sajten är enkel men ändå initierad – kvällstidning möter fackpress. Vi ska ge de bilintresserade attraktiva fakta, men också inspirera och underhålla.

Så här jobbar vi

En stor del av det förberedande arbetet med varje ny kund är det vi kallar för upptäckarfasen. Det är då vi bombarderar uppdragsgivaren med en hel massa frågor.
Vi tar reda på vad som saknas i kommunikationen just nu och vad som är målet och visionen för ett optimalt utfall. Vem är det vi ska prata till? I vilka kanaler? På vilket sätt? Och inte minst varför?
Att väcka intresse och skapa en känslomässig relation med målgruppen bygger på gedigen research, känsla, kunskap, erfarenhet och empati.
Vi utnyttjar alla för att uppnå mesta och bästa effekt.