Borås Tapeter

Sköna Rum – en inredningssajt

01

Uppdrag

EcoBorås Tapeter ville genom Content Marketing skapa inspiration för primärt sina Fotoväggtapeter, Photowalls, men också för övriga tapetsortimentet.

Lösningen blev en partnersajt på expressen.se – Sköna Rum – där Starlings tog fram det redaktionella konceptet och därefter uppdaterade sajten löpande. Sköna Rum blev en självklar inspirationssajt för den som sökte inspiration till hur man med enkla medel kan göra om hemma.

02

Team

Vad vi har gjort:
Konceptutveckling, löpande innehållsproduktion, redigering, publicering och paketering.

Uppdragsgivare: Borås tapeter, Expressen
Koncept och produktion, Starlings: Kajsa Ericson, Linda Karlsson.
Vill du veta mer? Kontakta kajsa.ericson@starlings.se

Inredningsinspiration för alla

Genom inspirerande inredningsartiklar och så-gör-du-själv visar vi hur läsaren enkelt kan uppfylla sina inredningsdrömmar. Här finns något för alla att identifiera sig med.

Så här jobbar vi

En stor del av det förberedande arbetet med varje ny kund är det vi kallar för upptäckarfasen. Det är då vi bombarderar uppdragsgivaren med en hel massa frågor.
Vi tar reda på vad som saknas i kommunikationen just nu och vad som är målet och visionen för ett optimalt utfall. Vem är det vi ska prata till? I vilka kanaler? På vilket sätt? Och inte minst varför?
Att väcka intresse och skapa en känslomässig relation med målgruppen bygger på gedigen research, känsla, kunskap, erfarenhet och empati.
Vi utnyttjar alla för att uppnå mesta och bästa effekt.