Vår motorsajt blev mest läst på afv.se

Talentum Media och tidningen Affärsvärlden ville utveckla ett nytt innehållssegment under afv.se. Vårt förslag blev att göra en satsning på motorjournalistik – afv.se/motor.

Vi utvecklade konceptet, tog fram en redaktionell plan och producerade därefter innehåll och artiklar löpande. Innehållet blev snabbt bland det mest lästa på afv.se. Parallellt producerade vi också innehåll till tidningen Platinum.

TONALITETEN PÅ SAJTEN ÄR ENKEL MEN ÄNDÅ INITIERAD – KVÄLLSTIDNING MÖTER FACKPRESS. VI SKA GE DE BILINTRESSERADE ATTRAKTIVA FAKTA, MEN OCKSÅ INSPIRERA OCH UNDERHÅLLA.
Ur konceptbeskrivningen

Dream team

Kund/uppdragsgivare

Affärsvärlden

Tjänst

Digitalt koncept, produktion och publicering.

Starlings Team

Kajsa Ericson och Linda Karlsson.

Vill du veta mer?

H&M All In
Borås tapeter