Vardagspuls nominerat till Svenska Designpriset

Förra året vann Arlas content-satsning Vardagspuls det finaste priset i Swedish Content Awards – best B2C overall. Nu håller vi tummarna för att det blir ett fint pris också 2017.
Vardagspuls.se är nämligen nominerat till Svenska Designpriset.

Vardagspuls.seVia vår webbyrå Bazooka är vardagspuls.se nominerat i kategorin Redaktionell Digital.
Sedan starten 2015 har Calle Stenfelt varit AD för vardagspuls.se och 2017 relanserades sajten med ny design av Calle tillsammans med Oscar Nilsson.
– Vi är så glada att vardagspuls.se är nominerat i årets upplaga av Svenska Designpriset, säger Bazooka projektledare Martin Nordlöf. Och stolta förstås över Calles och Oscars arbete.

”Ett kvitto på allt gnetande”

Starlings har utvecklat konceptet för vardagspuls.se och utgör den redaktion som producerar och publicerar allt innehåll dagligen. Starlings fungerar också som produktägare och beställare gentemot webbyrån Bazooka.
– Det här är givetvis fantastiskt roligt och ett kvitto på att allt gnet vi har haft med att vända och vrida på form och funktioner var värt det, säger Starlings VD Kajsa Ericson.

Den 4-10 september är Svenska Designpriset öppet för omröstning. Tycker du är vi är en värdig vinnare? Klicka här och lägg din röst. Tack!

Svenska designpriset är en tävling i design som är öppen för alla som arbetar med grafisk design, formgivning och liknande kreativa områden. Svenska Designpriset har som målsättning att främja och utveckla svensk grafisk design och kommunikation. Utöver de 25 tävlingskategorierna som ingår i tävlingen finns även Juryns pris, Årets Våghals och Svensk Design Hedersgalleri. Vinnarna av Svenska designpriset får Guldmedaljen och diplomet Svenska Designpriset Guld, även Silverdiplom delas ut i respektive kategori.

Vardagspuls AB är ett helägt dotterbolag till Arla Sverige. Med Vardagspuls vill Arla på ett redaktionellt sätt nå ut till konsumenter som är intresserade av en hälsosam livsstil i vid bemärkelse. Här finns inte bara en mängd matreportage och recept, utan också information, inspiration och underhållning inom kropp och hälsa, inre hälsa och motion och träning – i en mängd olika distributionskanaler. I dagsläget producerar vi innehåll för webb, rörlig bild, en träningsapp och sociala medier.

Fler inlägg

Posted by Starlings | 12 september, 2019
Kan content marketing vara journalistik – på riktigt?
Kan redaktionell marknadsföring och fri journalistik vara samma sak? Och tjänar någon i längden på att de två blir allt svårare att skilja på? Nio av tio personer kan inte...
Att välja mellan prisvinnande byråer är inte alltid lätt!
Posted by Starlings | 22 augusti, 2019
Är prisvinnande kampanjer mer lönsamma?
Vilken byrå är bäst för kunden egentligen? Vi reder ut. Säljer du varor eller tjänster? Letar du efter den byrå som på bästa sätt kan kommunicera vad ditt företag erbjuder...
Posted by Starlings | 30 juni, 2018
Därför ska du tänka som en journalist
Vad är hemligheten bakom framgångsrik content marketing? Och vad innebär det egentligen att jobba som en redaktion Starlings vd Kajsa ger sin syn på saken. Mitt första jobb var som...