Parsly

Uppdraget

UX, design, svensk och engelsk copy

Parsly är en startup med fokus på krogbranschen, en plattform som hjälper krögare få koll på sina inköp och förbättra marginalerna. Inför lanseringen i juni 2021 kontaktade grundarna oss på Starlings för att få hjälp med lanseringen av tjänsten.

Hitta kärnan i erbjudandet

Vad behövs för att en tjänst ska ta fart? Givetvis handlar det om att etablera ett nytt beteende hos kunden, i det här fallet restaurangägare, men också berätta om tjänsten och vad den erbjuder. Kort och koncist med en rapp copy och modern design blev lösningen.
Så här: Parsly är ett gratisverktyg för analys av restaurangens inköp. Tjänsten läser in och registrerar alla restaurangens fakturor, lagrar informationen och presenterar den som statistik för tjänstens användare. Den som driver restaurang kan enkelt och överskådligt dra slutsatser och ändra där det behövs. Hur bra som helst!
På Starlings tog vi fram ett designmanér för tjänsten som vi sedan omsatte i en helt ny webbplats, visitkort och flyers. Vi skrev content och copy på svenska och engelska. Tack vare ett effektivt samarbete med korta snabba feedback-loopar kunde vi på bara några veckor få upp och ut en plattform byggd av vår partnerbyrå infrakultur.
parsly.com i ny, fin design.

Vill du veta mer?

Uppdragsgivare

Leo Kia, Ramzi Ferchichi, Parsly

När?

April-maj 2021

Projektledare OCH PRODUKTION

Kajsa Ericson