Med hotellet på fickan

Clarion Hotel Arlanda Airport gav oss uppdraget att skapa ett presentationsmaterial som de resande säljarna kunde ha med på sina kundmöten runtom i landet. I stället för bilder i en pärm eller en platt film så klev vi in i VR-världen och öppnade upp möjligheten att ta med hotellet ut i landet! Därför byggde vi en dojo i ett konferensrum, satte upp 13000 post-it-lappar och köpte 44 badankor.

Utmaning

Den stora utmaningen när vi använder VR (Virtual Reality) som grepp är att man ser allt i bild. I 360 grader. Det blir svårare att gömma kamerateamet. Var ställer vi belysningen. Kan vi klippa som vi brukar? Behöver vi en regissör eller en koreograf? Kan vi göra åkningar? Svaret på alla dessa frågor tog vi reda på genom att öva, fråga, testa, repetera och utvärdera. Man stänger nämligen inte ner ett hotell hur som helst, så det måste blir rätt från början.

Lösning

I samarbete med både Dan Elmner, Anders Olsson och Max Ragner tog vi fram en lösning som bestod i en större scen i receptionen samt två mindre på konferensplanet. Och ja – vi gjorde en åkning. Efter att planen var satt, scenerna var repeterade och grafiken inplanerad – då var det bara att köra!

Dream team

Uppdragsgivare: Clarion Hotel Arlanda Airport – Pernilla Johansson.

Regissör: Anders Olsson/Andreas Bergius.

DP: Max Rangner.

Producent: Andreas Bergius.

Post: Gerhard Malmberg.

Uppdrag

Tjänst

VR, Video

Kund/uppdragsgivare

Clarion Hotel, Arlanda

Produktionsdatum

April, 2018

Räcker det med 30 bad-ankor?
Pernilla Johansson, VD

Vill du veta mer?

Convatec
Beijer Bygg