FeaturedRedaktörsakuten – när du behöver snabb hjälp inhouse
Redaktörsakuten är precis vad det låter som – content-experter inom alla tänkbara områden som med kort varsel stöttar upp precis där ni behöver dem.
12 content-strategier att titta lite extra på under 2020
Det råder ingen tvekan om att content marketing är ett av de mest kraftfulla verktyg du kan använda för att bygga kännedom om ditt varumärke. Dessutom är det kostnadseffektivt och fungerar över alla plattformar.
Det här är personalisering – och därför är det viktigt
Det var länge sedan one size fit´s all. Därför är det viktigt att du som marknadsför har ordentlig koll på dina kunder – och ger dem det innehåll de förväntar sig, var de än är.
Så håller du kunderna i handen med hjälp av samtal (inte så konstigt som det låter)
Ja, det kanske låter konstigt. Klart att samtal med kunden är ett sätt att marknadsföra och driva försäljning, eller hur? Samtidigt finns det nya, smarta sätt att hålla konversationen igång – både med och utan chatbotar.
Skapa auktoritet i din nisch – med ämnes-fokuserat content
Googles algoritmer utvecklas ständigt och ett nytt sätt är att de också tittar på kvalitet och relevans på hela sajten och inte enbart på det enskilda innehållet. Den kontext ditt innehåll finns i påverkar alltså hur högt det rankas.
If you don’t like what is being said, then change the conversation.
Don DraperSå kan analys och data hjälpa dig att skapa rätt innehåll
Alla marknadsförare vet vid det här laget att content marketing inte bara ”slängs ihop”, utan kräver en genomarbetad strategi. Det vill säga att innehållet ger ett medvetet och specifikt värde till en uttalad målgrupp.
Därför ska du satsa på rörligt – och det här behöver du ha koll på
Under det senaste året har rörlig bild, utöver rena textinlägg, varit det innehåll som funkar allra bäst. Den moderna konsumenten förväntar sig att få allt mer videoinnehåll från sina favorit-varumärken. Dessutom – video håller publiken engagerad under en längre tid än någon annan typ av innehåll.